www.centrum-ortodontyczne.pl Boję się leczenia, jakie mogą być konsekwencje nieleczonej wady zgryzu?

Boję się leczenia, jakie mogą być konsekwencje nieleczonej wady zgryzu?

ABC Ortodoncji - Boję się leczenia, jakie mogą być konsekwencje nieleczonej wady zgryzu?

Boję się leczenia, jakie mogą być konsekwencje nieleczonej wady zgryzu?

Nie ma się czego bać! Konsultacja jest nieinwazyjna, a zakładanie aparatu stałego nie boli. Jeśli jednak odsuniemy leczenie, konsekwencje mogą być bardzo różne – wszystko zależy od rodzaju wady. Nieprawidłowy zgryz może być przyczyną próchnicy zębów. Stłoczenia, przechylenia zębów, tworzą miejsca retencyjne dla płytki bakteryjnej trudne do oczyszczenia dla szczoteczki do zębów i próchnica gotowa. Nieprawidłowy zgryz, ze względu na przeciążenia niektórych zębów, może prowadzić do odsłaniania się szyjek zębowych i powodować dolegliwości bólowe na różne bodźce jak choćby zmiany temperatur. Wada zgryzu może również spowodować rozwój chorób dziąseł i przyzębia, zgryz głęboki powoduje ścieranie zębów, a odwrotny zgryz krzyżowy może spowodować występowanie bólu w okolicy głowy i szyi.

Choroby przyzębia, występujące częściej w przypadku stłoczonych, ciasno ustawionych zębów, są uznawane za jedną z przyczyn chorób serca oraz cukrzycy... Założenie aparatu doprowadzi do prawidłowego ustawienia zębów w łuku zębowym, co przyniesie wymierne korzyści dla prawidłowej funkcji żucia i całego układu stomatognatycznego oraz ułatwi jego higienę. Nie powinniśmy się nawet zastanawiać, bo prędzej czy później wrócimy do ortodonty – tyle że z poważniejszymi problemami.

Centrum Ortodontyczne Rock Your Smile jest dedykowane wyłącznie ortodoncji dlatego zatrudniamy wyłącznie lekarzy specjalizujących się w ortodoncji. Dzięki temu jesteśmy w stanie skoncentrować się wyłącznie na Twoim wyjątkowym uśmiechu, oferując najwyższe standardy obsługi oraz dostęp do nowoczesnych i innowacyjnych form leczenia ortodontycznego.
Beneficjent Subwencji Finansowej udzielonej przez PFR